Leonard Cohen - Here it is

Here it is

(Leonard Cohen)

Hier is je kroon
en je zegel en ringen
en hier is je liefde
voor al de dingen

Hier is je kaart
en je wagentje en rommel
en hier is je liefde
voor al dit

Moge iedereen leven
moge iedereen heengaan
hallo mijn liefste
en mijn liefje, vaarwel

Hier is je wijn,
en je dronken val
en hier is je liefde
je liefde voor dat alles

Hier is je ziekte
je bed en je pan
en hier is je liefde,
voor elke vrouw, elke man

Moge iedereen leven
moge iedereen heengaan
hallo mijn liefste
en mijn liefje, vaarwel

En hier is de nacht,
de nacht is gevallen
en hier is je dood 
in je hart van je zoon

En hier is de morgen
tot de dood ons scheidt 
en hier is je dood
in je dochters hart

Moge iedereen leven
moge iedereen heengaan
hallo mijn liefste
en mijn liefje, vaarwel

En hier ben je gehaast
en hier ben je verdwenen
en hier is je liefde
waarop alles gebouwd is

Hier is je kruis,
je nagels en je heuvel
en hier is je liefde
die zwerft waar ze wil

Moge iedereen leven
moge iedereen heengaan
hallo mijn liefste
en mijn liefje, vaarwel

Achtergrondinformatie

'Here it is' beschrijft de snelle gang van de dagelijkse gang van het leven en de plotse confrontatie met verlies. Het doet ons plots stilstaan en nadenken over wat was.

Comments